Tietosuoja (GDPR)

Sisältö:

1. Rekisterinpitäjä

2. Mitä tietoja käsittelemme?

3. Missä tarkoituksissa henkilötietojasi käsitellään?

4. Säilytysaika

5. Mitä oikeuksia sinulla on?

6. Kuinka käytät oikeuksiasi?

7. Tietoja henkilötietojen vastaanottajista

8. Valitusosoitus

9. Välttämättömät tiedot palveluidemme kannalta

10. Tieto automaattisesta päätöksenteosta ml. profilointi

11. Tietojen käyttö muihin tarkoituksiin

12. Tiedot, jotka on hankittu muualta kuin sinulta

13. Mihin voi ottaa yhteyttä?


1. Rekisterinpitäjä

Päivitetty viimeksi 10.8.2021

Fanax Oy
Ihantie 4, 33400 Tampere
Y-tunnus: 2994314-1

Näiden palveluiden osalta voit olla sähköpostilla yhteydessä osoitteeseen fanax@fanax.fi.

2. Mitä tietoja käsittelemme?

Käsittelemme seuraavia asiakkaan yhteyshenkilön sekä asiakkaan tilauksiin ja/tai toimituksiin liittyvien henkilöiden tietoja

  • Perustiedot, esimerkiksi
    • Nimi ja osoitetiedot
    • Puhelinnumero ja sähköpostiosoite
    • Työnantajayritys, asema, titteli ja toimialue
  • Tunnistetiedot, esimerkiksi
    • Henkilönumero
    • Veronumero
    • Yksityisen elinkeinonharjoittajan Y-tunnus
  • Pienyrityksen omistajan luottotietojen tarkistus
  • Asiakassuhteen hoitamiseen liittyviä tietoja, esimerkiksi
    • Tieto yhteyshenkilöstä toimituksissa ja laskutuksessa
    • Tilin käyttöoikeustiedot
    • Asiointikieli
  • Markkinointi- ja asiakaspalvelutoimenpiteisiin liittyviä tietoja, esimerkiksi
    • Tiedot tapaamisista ja muusta yhteydenpidosta
    • Asiakaspalvelupuhelunauhoitteet
    • Asiakaspalautteet
    • Postituslistat esimerkiksi asiakaslehteä varten
    • Kiellot vastaanottaa markkinointiviestintää sähköpostitse tai matkapuhelimeen
  • Verkko- ja mobiilipalveluihin liittyviä tietoja, esimerkiksi
    • Palveluihin rekisteröityminen ja käyttäjätunnustiedot

3. Missä tarkoituksissa henkilötietojasi käsitellään?

Käsittelemme tietojasi rekisterinpitäjän ja asiakassuhteen ylläpitämiseksi, hoitamiseksi ja kehittämiseksi sekä laskuttamista, saatavien valvontaa, tuotteiden toimittamista ja palveluiden tuottamista varten. Lisäksi tietojasi käsitellään uusasiakashankinnan, myynnin, asiakastuen antamisen ja asiakasviestinnän yhteydessä. Tietojasi voidaan käsitellä myös ostotapahtumiin tai asiakkuuteen perustuvien arvontojen tai muiden kampanjoiden toteuttamiseksi.

Edellä mainittujen tietojen käsittely on tarpeen rekisterinpitäjän oikeutettujen etujen toteuttamiseksi. Katsomme, että meillä on oikeutettu etu käsitellä sen henkilön tietoja, jonka työtehtäviin yhteistyö kanssamme kuuluu.

4. Säilytysaika

Henkilötietoja säilytetään palveluissamme seuraavasti:

  • Yhteyshenkilön tietoja säilytetään sen aikaa, kun henkilö toimii yrityksen yhteyshenkilönä ja kolme kuukautta siitä, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksen, ettei henkilö enää toimi yhteyshenkilönä
  • Kirjanpitomme tositeaineistoon sisältyviä tietoja säilytämme kuluvan vuoden ja sitä seuraavien kuuden vuoden ajan

5. Mitä oikeuksia sinulla on?

Tietojen tarkastaminen

Kun pyydät saada pääsyn tietoihisi, sinulle ilmoitetaan käsitelläänkö sinua koskevia henkilötietoja vai ei, sekä toimittaa jäljennöksen käsiteltävistä henkilötiedoista.

Tietojen korjaaminen
Sinulla on oikeus saada puutteelliset henkilötietosi täydennetyiksi ja myös virheelliset tietosi korjatuiksi.

Tietojen poistaminen
Sinulla on oikeus pyytää henkilötietosi poistamista rekisteristä. Tietosi poistetaan, jos käsittelylle ei enää ole olemassa laillista perustetta.

Käsittelyn vastustaminen
Voimme käsitellä henkilötietojasi oikeutetun edun perusteella osana liiketoimintaamme harkittuamme, ettei käsittely loukkaa henkilötietojesi suojaa. Näissä tilanteissa sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä henkilökohtaisiin syihisi vedoten.

Voit myös milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointia varten.

Käsittelyn rajoittaminen
Sinulla voi olla oikeus rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä. Kun käsittelyä on rajoitettu, rekisterinpitäjä ei pääsääntöisesti käsittele tietojasi muuten kuin säilyttämällä tiedon. Tämä oikeus sinulla on esimerkiksi, kun kiistät henkilötietojesi paikkansapitävyyden, jos käsittely on lainvastaista tai jos olet vastustanut henkilötietojesi käsittelyä ja odotat vastausta kyseiseen toimenpidepyyntöön.

6. Kuinka käytät oikeuksiasi?

Ota yhteyttä fanax@fanax.fi otsikolla "Tietosuoja" ja kerro asiasi koskien tietosuojaa. Käsittelemme viestisi asianmukaisesti ja vastaamme sähköpostilla.

Voit myös lähettää meille henkilökohtaisesti allekirjoittamasi pyynnön kirjeitse yllä mainittuun osoitteeseen. Merkitse kuoreen ”tietosuoja”. Tällaiseen pyyntöön vastaamme kirjeitse. Mikäli vastaus sisältää henkilötietojasi, toimitamme kirjeen henkilökohtaisena kirjattuna kirjeenä. Kirjettä ei voi kuitata vastaanotetuksi kukaan muu kuin vastaanottajaksi merkitty henkilö. Näin varmistamme kirjeen oikean vastaanottajan ja tietojen luottamuksellisuuden.

7. Tietoja henkilötietojen vastaanottajista

Fanax rekisterinpitäjänä käsittelee henkilötietoja itse, mutta käyttää myös apunaan erilaisia palveluntuottajia. Fanax pyrkii käyttämään parhaita ja luotettavia yhteistyökumppaneita ja vastaa valitsemiensa palveluntuottajien toiminnasta henkilötietoja käsiteltäessä. Nämä palveluntuottajat voivat vaihdella, mutta niihin kuuluu:

  • Tietotekniikkapalveluiden tuottajia
  • Logistiikkapalveluiden tuottajia
  • Maksupalveluiden tuottajia
  • Markkinointipalvelujen tuottajia
  • Asiakaspalvelun tuottajia

Lisäksi tietoja voidaan luovuttaa markkinointitarkoituksiin, markkinoinnin kohdentamiseen, markkinatutkimuksiin, kilpailuihin ja muuhun yhteydenpitoon.

Myös eräillä viranomaisilla on lakiin perustuva tiedonsaantioikeus. Tällaisia viranomaisia ovat mm. poliisi-, tulli-, rajavartio- ja veroviranomaiset.

8. Valitusosoitus

Mikäli katsot, että emme käsittele henkilötietojasi EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti, voit tehdä valituksen valvontaviranomaiselle. Suomessa kyseinen viranomainen on tietosuojavaltuutettu.

9. Välttämättömät tiedot palveluidemme kannalta

Jotta voisimme tarjota sinulle tai edustamallesi yritykselle palveluitamme, on meidän käsiteltävä välttämättömiä henkilötietoja. Tällaisia tietoja ovat mm. nimi- ja yhteystietosi.

10. Tieto automaattisesta päätöksenteosta ml. profilointi

Emme profiloi henkilötasolla emmekä tee automaattista päätöksentekoa henkilötietoihin liittyen.

11. Tietojen käyttö muihin tarkoituksiin

Emme käytä tietoja muihin kuin tässä asiakirjassa ilmoitettuihin tarkoituksiin. Mikäli myöhemmin ilmenee uusia käyttötarpeita, informoimme sinua siitä ja tiedon käsittelyperusteesta. Tarvittaessa pyydämme sinulta suostumuksen henkilötietojen käsittelyyn uusia käyttötarkoituksia varten.

12. Tiedot, jotka on hankittu muualta kuin sinulta

Vastaanotamme tietoja yritykseltä tai yritystä edustavilta henkilöiltä.

Päivitämme yritykseen liittyviä tietoja yritysrekisteristä (YTJ, Finder, Bisnode tmv.)

Lisäksi päivitämme yritykseen liittyviä tietoja, esimerkiksi nimenkirjoitusoikeuden omaavan henkilön nimen tai yhteyshenkilön tiedot esimerkiksi Bisnodesta, Suomen Asiakastieto Oy:stä, Yritys- ja yhteisötietojärjestelmästä tai muusta vastaavasta julkisesta rekisteristä.

13. Mihin voi ottaa yhteyttä?

Voit olla yhteydessä meihin sähköpostilla: fanax@fanax.fi. Viestin otsikoksi "Tietosuoja"




Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 7.9.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Fanax Oy
Ihantie 4
33400 Tampere

09 439 3240
fanax@fanax.fi
fanax.fi
2994314-1

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Fanax Oy yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Fanax Oy
Ihantie 4
33400 Tampere

09 439 3240
fanax@fanax.fi
fanax.fi
2994314-1

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Yleisesti tehdastilaustuotteiden toimitusaika on 2-3 viikkoa tilauksesta.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.